torstai 24. maaliskuuta 2022

Timanttisia terveisiä Vellamoilta!

”Moikka, minä olen Viuhti Varis ja olen ollut Vellamoiden ryhmässä eskarin alkamisesta saakka tarkkailemassa ja opettamassa lapsille luonteenvahvuuksia ja hyvän huomaamista!


Vellamot ne on kyllä semmosia vesseleitä että;

Lapsia siellä on 21, joista 13 on viskareita ja 8 eskareita. Eskarit keksivät ja äänestivät omalle pienryhmälleen syksyllä nimeksi Marsumöröt. Hulvattoman luova nimi! Ja siitä on piirretty kuvakin, Marsumöröstä, tältä se näyttää:


Niin ja ne minun hommat…

Minä olen koko syksyn kantanut innokkaasti ryhmään vahvuuskortteja, antanut tehtäviä, kuinka vahvuuksia voi harjoitella ja luetuttanut Vahvuusvariksen tarinakirjasta aina omat kommellukseni luonteenvahvuuteen liittyen. Lapset ovat saaneet huomata viikon vahvuutta toisistaan ja kerätä timantteja aarrearkkuun kaikkien nähtäville. Olen myös tuonut lapsille henkilökohtaisia kehumitaleja onnistumisista!


Vuoden vaihteen jälkeen pääsimme selvittämään myös ryhmämme vahvuudet; mitkä vahvuuksista olivat keränneet eniten timantteja. Nehän olivat sinnikkyys ja reiluus!


Lapset pääsivät myös käyttämään omaa luovuuttaan ja suunnittelemaan omia pokemoneja sekä niille vahvuuksia/voimia. Alla otteita eskareiden pokemonsadutuksista:

”Tän pokemonin nimi vois olla Lilou. Se on lepakkopokemon. Voima on se, et se sylkee kuupalloja, jotka räjähtää. Se näkee ja kuulee kauas ja aistii kaikki.”

”Tää pokemon on Stiivii. Se on niinku vesipokemon. Se pystyy syöksee vettä sen suusta. Se on tosi hyvä uimaan. Ne on sen voimii. Tää on kehitysmuoto eikä alkuperänen.”

”Pokemonin nimi on Charmeleon. Se on ainaki tulipokemon ja sen voima on se, kun sen häntä koskee johonkin niin se räjähtää.”

”Mun pokemonin nimi on Sydämenkeksijä. Se on Hamsteripokemon. Sen voima on rakkaus. Kun se halaa, niin siihen rakastuu ja niistä tulee sen perhettä.”

”Pokemonin nimi on Sukpup. Se on pupupokemon ja sen voima on se kun se on hyvä uimisessa.”

”Tän pokemonin nimi on Zuba. Se on rapupokemon ja vesipokemon. Sen voimaton sakset ja piikkikärsä.”

”Pokemonin nimi on Praulet. Se on niinku pyöreäpokemon. Sen voima on se, että se on hyvä nukkumaan.”


Ja loppukevät me jatketaan huomaamalla kaikkia vahvuuksia ympärillämme.

Oppimisen iloa kaikille toivotellen


Viuhti Varis ja Vellamot Kätönlahdesta!”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti