maanantai 28. lokakuuta 2019

Esikoiden syksyisiä puuhia ja tunnelmia


Esikoiden syksy alkoi ötököitä tutkimalla ja metsäretkiä tehden. Tutkimuspurkit ja suurennuslasit olivat ahkerassa käytössä.



Ötököiden tutkimisen myötä innostuimme askartelemaan myös omia ötököitä. Askartelujen syntyi vielä ötökkkäsatuja.


Lähimetsiä on hyödynnetty monipuolisesti esim. matikassa.


Haastattelimme eskareita eri puuhiin liittyen:
”Mä tykkään legoilla olemisesta”
”Mä tykkäsin tosta mun kuvasta (oman kuvan piirtäminen)”
”Tykkään enkusta. Siitä kun sain silittää sitä Trishan pehmokissaa.”


Osallistuimme ”Kaikki luistelee tapahtumaan” ja tässä muutamia lasten kommentteja:
”Minä halusin harjoitella luistelua ja minä melkein opin.”
”Kivaa oli luistella.”
”Mä pelasin jäkistä ja vedin maalin. Se oli hauskaa, kun oli se loppudisco.”
”Kun yritin jarruttaa, hyvin onnistui, paitsi siis kaatuin. Oon kaatunu aika monesti.”



Esikoiden syksy jatkuu ”hämärän hyssyä” ja jouluisia puuhia odotellen.
Mukavaa syksyn jatkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti