tiistai 4. lokakuuta 2022

”Hei terve vaan, ja huomenta! On mukavaa sua tavata!”

 Syksyinen tervehdys Montessoripäiväkoti Kivan Paikan Vilkkujen ryhmästä! Tänä syksynä Vilkut-ryhmässä touhuaa kymmenen eskarilaista ja neljä viskaria. Tällä kertaa eskarilaiset halusivat kertoa itse siitä, mitä olemme tehneet ja mikä on ollut kivaa.

 

” Leikkiminen on ollut kaikista kivintä. Metsässä tutkiskeltiin luupilla sammalta, puuta ja keppejä. Jotkut ruuat on ollu hyviä. Parasta on pelata sählyä” -K.H-





”Kirjastossa käytiin. Linja-autolla mentiin maalaismarkkinoille ja sieltä sai karkin. Läksyjen teko on ollut kivaa. Leikkiminen uusien kavereiden kanssa.” -H.K-



”No on ollu kivaa, kun mä oon kehittynyt täällä, ainakin läksyissä. Me ollaan askarreltu madot ja sateenvarjot. Me ollaan käyty eväsretkillä metsässä ja paloasemallakin käytiin.” -E.S-


”Pelaaminen tabletilla on ollu kivointa. Jotkut eskaritarinat on minusta kivoja. Metsässä oon juossut ympäri sitä paikkaa ja mua ei pelottanut yhtään. En nähnyt käärmeitäkään.”  -M.K-




”Lelupäivät on ollut kivoja. Ollaan käyty kirjastossa. Palolaitoksella käynti ollu tosi kivaa. Ollaan askarreltu sateenvarjo-askartelu.” -L.K-

”Monttupuistossa pelattiin pallopelejä, hirvenmetsästystä. Olen oppinut ruokailutapoja.” -V.M-



”Ollaan käyty metsässä ja etsitty kaikkia juttuja. Ollaan leikitty joka päivä täällä. Se oli kivaa, kun askarreltiin nuo omenat.” -H.H-



”No ollaan käyty siellä paloasemalla ja kirjastossa. Oon oppinut matikkaa ja niitä eskarijuttuja.” -E.K-



Pelattu, tanssittu, discoiltu. Ollaan askarreltu. Ollaan tehty matikkamuurahaisia. Käyty retkellä ja ollaan oltu pihalla. Kivointa on askartelu!” -V.L-

 

Tällaisia mietteitä meidän eskarilaisilla toiminnastamme on ollut. Ja kivasti ollaan kaiken touhun ja tohinan lisäksi viritelty yhteistyötä meidän naapuripäiväkodin Sinilinnun kanssa.

 

Syksyisin terveisin Kivan Paikan eskarit

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti